Senterledere
- Ingrid Maria Hanken (2014-2015)
- Jon Helge Sætre (2016-2021)
- Ellen M. Stabell (2021-2023)
- Nestleder: Ingfrid Breie Nyhus (2018-2023)
Studentpartnere
- Guro Utne Salvesen og Guoste Tamulynaite (2018-2020)
- Susanna Solsrud og Ole Martin Solberg (2020-2022)
- Fride Nøstdahl Hjelle og Sigmund Scheldrum Toppe (2022-2023)
Senteradministrasjon
- Aslaug Louise Slette (2014-2018)
- Ellen Mikalsen Stabell (2017-2021)
- Ane Hagness Kiran (2020-2023)
- Therese Aune (2021-2023)
- Sigrun Sæbø Åland (2022-2023)
Ph.D-stipendiater og post.doc
- Veronica Ski-Berg (2023). Pressures to Change. Institutional Politics in Higher Music Education.
- Damla Tahirbegi (ongoing). Examining the Role of Socially Shared Regulation of Learning and Emotions in a Chamber Music Rehearsal.
- Torbjørn Eftestøl (2023). A Differential Play of Forces. Transcendental Empiricism and Music.
- Tanja Orning (post.doc). På vei mot en ny utøverrolle.
Internasjonale konferanser
- The Protean Musician (2017)
- LATIMPE platform - Becoming Musicians. Student Involvement and Teacher Collaboration in Higher Music Education (2018)
- LATIMPE Platform – Students as Researching Artists. Music Technology and Musicianship. (2020)
- Musicians and performing artists’ health and performance MHPC22 (2022).
- Connection, collaboration and co-creation. Ways Forward for Higher Music Education (2023)
Nasjonale og skandinaviske seminarer
- In Sync? Music teaching and learning in higher music education (2016) – University of Agder
- Entrepreneurship in Music – Between Artistic Autonomy and Economic Reality (2017) – Oslo
- Nye læringsstrategier i høyere musikkutdanning (2017) – Griegakademiet v/ Universitetet i Bergen
- Forbindelser – seminar om musikkfaglig interaksjon (2019) – Universitetet i Stavanger
- Kunstnerisk utviklingsarbeid og høyere musikkutdanning (2020) - UiT Norges arktiske universitet (digitalt)
- Samtidens musikkutdanning (2022) – NTNU (digitalt)
Studentdrevne konferanser
- Musikeren og Psyken (2020).
- Musikkstudentkonferansen 2020 – Hva er suksess?
- Musikkstudentkonferansen 2022 – Hva faen gjør vi nå?
- Musikkstudentkonferansen 2023 – Hvem bestemmer?
CEMPE Talks og STUDENT Talks
CEMPE Talks var et diskusjonsforum dedikert til å utforske og reflektere sammen over aktuelle tema i høyere musikkutdanning, kulturlivet og samfunnet forøvrig. STUDENT Talks var et tilsvarende forum som bare var åpent for studenter. Dette forumet ble fasilitert av CEMPEs studentpartneree.
CEMPE har siden 2019 arrangert 12 CEMPE Talks og 17 STUDENT Talks.
Les mer om CEMPE Talks og STUDENT Talks
Publikasjoner
- 150 paper presentasjoner på nasjonale og internasjonale konferanser
- 70 publiserte artikler - mange av dem i fagfellevurderte tidsskrifter
- 3 publikasjoner på prosjekter fra den første senterperioden som dokumenterer studenters og læreres erfaringer og refleksjoner:
- Å lære sammen (2015) - Erfaringer fra prosjekter på gruppeundervisning. Redaktør: Ingrid Maria Hanken.
- Gruppeundervisning i instrumentalopplæringen på høyskolenivå (2015). Erfaringer fra prosjekter på gruppeundervisning. Skrevet av Bjørg J. Bjøntegaard.
- Undervisning i øving (2015). Erfaringer fra prosjekter på øving. Redaktør: Harald Jørgensen.
- 1 antologi: Becoming musicians. Student involvement and teacher collaboration in higher music education (2019). Anthology edited by Stefan Gies and Jon Helge Sætre
- 2 spesialutgaver av tidsskriftet Journal of Music, Technology & Education, Volume 13, Issue 2-3. Special issue on digital tools in higher music education. Edited by Jon Helge Sætre and Luc Nijs.
- 4 Magasiner