Gruppesamtaler underveis i prosjektet og individuelle intervjuer i etterkant viste at studentene var svært fornøyde med innholdet i gruppetimene og gjennomføringen av prosjektet. De opplevde at temaene som ble diskutert i tematimene var klart formulerte og at målsettingen med den enkelte time var kjent for alle. Studentene var samstemte i betydningen av å kunne diskutere sangteknikk og interpretatoriske utfordringer med medstudenter i et fast forum.
Studentene la i sine tilbakemeldinger spesielt vekt på det positive i å oppleve at medstudenter arbeidet med de samme utfordringene, og at man sammen kunne finne frem til hvordan man kunne løse disse utfordringene på ulike måter. Flere ga uttrykk for at den brede sammensetningen av studenter i varierende alder og på ulike nivåer i studiet, virket berikende på kommunikasjonen i gruppa. De ferskeste studentene beskrev gjerne sine innspill gjennom metaforer, mens de mer erfarne benyttet fagterminologi i sine beskrivelser og vurderinger. De erfarne studentene opplevde tilbakemeldinger fra de mindre erfarne som spennende, fordi disse studentene uttrykte seg på delvis uventede måter.
Studentene var spesielt fornøyde med interpretasjonstimene hvor pianist var til stede.
Betydningen av å kunne verbalisere tekniske utfordringer ble fremhevet som vesentlig i denne sammenheng. Studentene reflekterte over medstudenters fremførelser og ble gjennom disse refleksjonene mer bevisste som sangere. De sier at det er utfordrende i seg selv å sette ord på noe som kan oppleves som så abstrakt og komplekst, og de fremhever at det ligger mye læring i å kunne ordlegge seg om egne og andres fremførelser. Felles begrepsbruk i en slik sammenheng skaper også mindre misforståelser.
Lærerrollen var ny og uvant, spesielt for utøverstudentene. Gjennom diskusjonene med studentkolleger ble egne utfordringer mindre «farlige». Studentene ble vant til å snakke om tekniske vanskeligheter i repertoaret, og denne type åpenhet ble i seg selv en naturlig del av opplæringen. Studentene sier også at samholdet mellom sangerne ble bedre i denne perioden, at de ble kjent med flere og har fått et tryggere ståsted i studiet. Den plattformen de har klart å bygge gjennom disse gruppetimene har lagt grunnlaget for en kommunikasjon studentene i mellom, der det er blitt naturlig å gi hverandre tilbakemeldinger på en konstruktiv og oppbyggende måte. Studentene opplever anledningen til å kunne diskutere tekniske utfordringer med medstudenter som noe helt nytt i deres studium. De mindre erfarne studentene gir spesielt uttrykk for at det er både motiverende og samtidig demotiverende å se at eldre studenter sliter med de samme utfordringene som de selv, også etter mange års studium. Studentene sier også at denne type samarbeid gjør det lettere å spørre hverandre om råd i andre sammenhenger.