Bjørkøy anser prosjektet og gjennomføringen som vellykket i forhold til intensjonene. Prosjektet ga en bekreftelse på at en kombinasjon av individuell undervisning og gruppeundervisning, med stor grad av studentstyring og deltagelse, utvikler sangundervisningen i en positiv retning. Spesielt opplevde han at de minst erfarne studentene hadde stort utbytte av å komme sammen med de mer erfarne. Bjørkøy opplever at mange av tilbakemeldingene i studentenes individuelle timer er av generell interesse for andre sangstudenter og dermed like gjerne kunne formidles i en gruppetimesituasjon. Han mener det kan være lærerikt å høre hvordan medstudenter forholder seg til utfordringer som er kjent for de fleste av studentene.
Prosjektet har også vært positivt for det sosiale miljøet i sangklassen, og terskelen for å snakke med studentkolleger om sangtekniske utfordringer har blitt lavere. Bjørkøy har også erfart at studentenes formuleringsevne og refleksjoner rundt stemme og sangteknikk har utviklet seg positivt i løpet av prosjektperioden. Han ser mange nye utviklingsmuligheter i dette konseptet med hensyn til gruppeinndeling og temafokusering.
Samtidig ser han også utfordringer knyttet til å formulere klare målsettinger for hver enkelt time og takle utfordringer knyttet til store nivåforskjeller hos studentene når studenter på ulike trinn i studiet er i samme gruppe. Nivåforskjellene slo imidlertid positivt ut i dette prosjektet, delvis ved at de mindre erfarne studentene etter hvert var ganske uredde i situasjonen, og de erfarne sto frem som gode, positive støttespillere.
Stabil tilstedeværelse var imidlertid en utfordring da dette prosjektet ble organisert som et ikke obligatorisk tiltak om ettermiddagen. En fremtidig utfordring vil være å plassere gruppetimen på et tidspunkt som passer alle – og gjøre innholdet så forpliktende at studentene prioriterer systematisk og regelmessig tilstedeværelse på timene.