Smågruppetimene skulle bygge en bro mellom de individuelle timene og klasse-timene. Hornstudentene ble delt inn i grupper på 3 eller 4 per gruppe, som skulle møtes en gang i uka. Alle hornstudenter, både på bachelor- og masternivå, var involvert i prosjektet som begynte fra starten av studieåret 2014-15. Gruppene var i utgangspunktet stort sett sammensatt basert på årskull, men dette forandret seg ettersom vi måtte tilpasse oss studentenes timeplaner. Tre grupper hadde et fast tidspunkt hver uke, mens den fjerde gruppen, som besto av masterstudenter, skulle avtale tidspunkt fra uke til uke. Måten å organisere mastergruppen på fungerte dårlig og ble raskt endret slik at masterstudentene fikk lov å velge en av de andre gruppene og delta på deres samlinger når det passet for dem. For å få ressurs til gruppetimene, ble, i likhet med opplegget til Ree Wekre, den ordinære ukentlige 60-minutters-timen forkortet til 45 minutter. De øvrige 15 minuttene ble slått sammen til en lengre gruppetime.
I høstsemesteret ble studentene bedt om å fylle ut logger med noen spørsmål fra meg. Spørsmålene varierte fra gang til gang basert på forrige ukes innspill. Etter prosjektets slutt intervjuet prosjektleder Ingrid Maria Hanken noen av studentene. Jeg vet ikke, og skulle heller ikke vite, hvilke studenter som ble intervjuet og jeg har bare hatt tilgang til anonymiserte utskrifter av intervjuene. Dette for at studentene skulle kunne uttrykke seg mest mulig fritt om undervisningen. I denne artikkelen kommer jeg til å sitere både kommentarer fra logger og intervjuer.