Prosjektet ble meget god mottatt av de involverte studentene og vi fikk jevnt over gode tilbakemeldinger i etterkant. Alle opplevde at prosjektet var relevant både for egen kunstnerisk utvikling og i forhold til samtiden. Samtidig ga de oss tilbakemeldinger på områder for forbedring. For eksempel etterspurte de mer tid til å jobbe sammen musikere og dansere, å være mer sammen i studio og ha tid til å teste ut musikk og bevegelse i sanntid.
Vår kommentar her er at vi så denne utfordringen underveis. I og med at musikerne kom inn i prosessen på et senere tidspunkt enn danserne, og flere hadde begrenset tid til å delta fulltid på grunn av deltakelse i andre aktiviteter planlagt av jazzseksjonen. Her vil vi trekke frem viktigheten av at læringsinstitusjonen setter av tid til de som skal jobbe sammen i slike prosjekt, slik at alle har like premisser for deltakelse. At det lett kan bli en skjevhet i forhold til følelsen av eierskap til prosjektet hvis dette er ujevnt.
De situasjonene hvor både danse- og musikkstudentene fikk være sammen, for eksempel når de diskuterte idé i mindre grupper eller var sammen i lydstudio, opplevde vi og studentene som nyttige for å drive prosessen fremover.
Dansestudentene trakk frem at de satt pris på å kunne jobbe på individuelt og slik forme både prosjektets idé og gjennomføring selv.
Vår kommentar her er at vi ga studentene mye frihet og tillit til at de gjennomførte prosjektet. Vi hadde noen felles møtepunkt underveis for å holde oversikt over hvordan prosjektene tok form og var tilgjengelig for eventuelle behov studentene hadde. I dette tilfellet var de utrolig dyktige til å hjelpe og støtte hverandre både med praktiske utfordringer og til å utvikle det kunstneriske innholdet. Vi opplevde at gruppen drev hverandre fremover og at vi etterhvert ble overflødige i deres prosess, noe som var en ønsket utvikling i vår undervisningstrategi.
Musikkstudentene trakk fram at de satt pris på å kunne arbeide i musikkstudio ved å benytte komposisjonsteknikker og musikkproduksjon til å manipulere rom og tid som ekstra verktøy til å lage improvisert musikk.
I forhold til kurset i dansefilm som ble gitt dansestudentene, var tilbakemeldingene at de ønsket mer tid til å jobbe med egne filmer og ha mindre teori. Noen opplevde at deler av kurset var mindre relevant. For eksempel så ble det gitt introduksjon i kamerafunksjoner, men omtrent alle ville bruke egen smarttelefon til å filme. Her kan det senere være interessant å jobbe frem et kursopplegg som er mer knyttet til praksis og studentenes egne videoprosjekter.
Musikkstudentene skulle gjerne hatt mulighet til å delta i å editere sammen og komponere lydsporene til filmene.
Vår kommentar her er at vi endte opp med kun et døgn til å editere sammen lydsporene til filmene før framvisning. Likevel trakk også musikkstudentene fram at de satt pris på den tiden de kunne spille inn lydspor med de dansestudentene som ønsket det tilstede i studio, hvor dansestudentene kunne bidra med tanker og idéer til hvordan de ville at lydbilde skulle komplimentere filmen de hadde laget. Selv om musikken i hovedsak var improvisert fram hadde de muligheten til å diskutere på tvers av kunstdisiplinene om hva filmene skulle formidle av følelser, kontraster eller kvalitet - både på et visuelt og auditivt plan.